Groene powershake | BY FITMOMMY

Hoi! Ik ben Yasemin en moeder van Aron Eray en Ava Ela. Op mijn Instagram @Fitmommynl deel ik veel over onze leefstijl en daar heb ik Natalie leren kennen. 

Fit betekend voor mij veel meer dan sporten. Mijn doel is, om mijzelf en gezin geestelijk en lichamelijk met een gezonde leefstijl in balans te houden. En daar deel ik graag dingen over, zodat ik anderen kan inspireren zoals ik ook graag word geïnspireerd! 

Natalie en ik volgen elkaar al best lang en ik vond het dan ook super leuk dat zij mij vroeg af en toe een gezond receptje met jullie te delen via haar blog. 

Vandaag deel ik mijn favoriete basis recept voor de groene shake’s die ik veel maak en drink met de kinderen! Het klinkt misschien niet zo aantrekkelijk “groene shake” en het lijkt inmiddels een hype maar dit recept moet je eens proberen!

Jaren voor ik moeder werd, ben ik met het maken van groene shake’s begonnen. Het was in de eerste instantie om makkelijk, meer groente binnen te krijgen. Dit is natuurlijk gezond maar in mijn geval ook hard nodig vanwege mijn endometriose. Om een lang verhaal kort te maken: Groente zorgt er voor dat mijn lichaam “schoner” is en mijn weerstand sterker en daardoor heb ik mijn endometriose onder controle. Veel groente eten lukt mij niet altijd en daarom vind ik een groene shake ideaal. Het is een snelle makkelijke manier om veel groente binnen te krijgen en ook nog super lekker!

Omdat ik de shake’s bij de kinderen drink, willen zij het ook drinken. Ook betrek ik ze vaak bij het bereiden waardoor ze het idee heel gezellig vinden. Handig want ook bij kinderen is het soms lastig om te zorgen dat zij voldoende groenten binnen krijgen. Ik krijg vaak de vraag hoe het mij is gelukt hun groene shake’s te leren drinken. Maar dit is dus vanzelf gegaan. Kinderen leren door wat wij doen en daar geloof ik heilig in. Maar de shake’s die ik maak zijn ook heel lekker en dat helpt natuurlijk ook! 

Het recept die ik de laatste tijd veel gebruik zal ik met jullie delen. Het is een fijne basis voor de shake die ervoor zorgt dat het niet te dik/ te dun is en qua smaak ook niet te zoet of smaakloos. Dat zijn namelijk dingen die mis kunnen gaan waardoor een groene shake niet lekker word. Deze shake smaakt niet naar groente maar eerder naar een lekkere milkshake zoals je die kent maar dan minder zoet.

Recept:

  • 1 glas melk (haver, amandel of kokos) de melksoort kan invloed hebben op hoe zoet de shake word. Kokos/rijstmelk is bijvoorbeeld lekker zoet amandelmelk minder zoet.
  • 1 glas water (kokoswater zorgt ook weer voor een zoetere smaak en extra mineralen)
  • 2 lepels Chia zaad of lijnzaad
  • 6 blokjes Bio diepvries spinazie (vers mag ook maar diepvries spinazie maakt de shake lekker koud)
  • 1 rijpe banaan (hoe rijper hoe zoeter en gezonder)
  • 1 lepel noten pasta (pindakaas, tahin, amandelpasta)

Bereiding

Leg onderin de kan van de (goede krachtige) blender de spinazie en de banaan. Giet daarna de melk en het water eroverheen. Doe vervolgens alle andere ingrediënten er in en mix het geheel een paar minuten tot alles heel glad is. De hoeveelheid is genoeg voor twee personen of één moeder of vader met twee kinderen.

Ik hoop dat je het een leuk recept vind en hoor het graag als je het hebt geprobeerd! Liefs Yasemin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.